خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/29 - 15:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت:

اقدامات ترکیه ممکن است باعث بحران آبی در کشورهای همسایه شود

رئیس کمیته امنیت آب کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اگر مسائل با کشور ترکیه به سرعت حل نشود در آینده مشکلاتی  مشابه بند کمالخان تکرار می شود و عراق ، سوریه و ایران دچار بحران های زیست محیطی خواهند شد.

مرتضی محمودند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به احداث سد ایلیسو توسط ترکیه گفت: اقدامات ترکیه ممکن است منجر به بحران آب در کشورهای همسایه شود و ما به دنبال این هستیم که به صورت گزارش رسمی و مکتوب پیامد های احتمالی و راهکارها را به دستگاه های ذی ربط ارائه کنیم.



وی افزود:اگر مسائل با کشور ترکیه به سرعت حل نشود در آینده مشکلاتی  مشابه بند کمالخان تکرار می شود و عراق ، سوریه و ایران دچار بحران های زیست محیطی خواهند شد لذا باید دیپلماسی فعال در کنار اقدامات مهندسی و فنی هرچه سریعتر آغاز شود تا در فصل خشکسالی بحران آبی و  افزایش ریزگرد برای کشور مساله ساز نشود.



وی ادامه داد:امروز اهمیت آب به اندازه انرژی و نفت است و باید با سیاست گذاری دقیق و درست از سرمایه های خود دفاع کنیم و اجازه ندهیم برخی از کشورهای پیرامونی بیش از حد از منابع مشترک استفاده کنند و لازم است نسبت به سرنوشت آیندگان حساس بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به سفر اعضای کمیسیون امنیت به مناطق مرزی آذربایجان گفت: در این سفر از نزدیک وضعیت مرز و همچنین دیوار مرزی ای که ترکیه در این منطقه احداث کرده مورد بررسی قرار گرفت و به صورت میدانی شرایط به دقت رصد شد./



پایان پیام.

  • کد خبر : 331690
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار